
ថ្នាក់ដឹកនាំសហជីពមួយរូបស្នើសុំឱ្យបេឡាជាតិរបបសន្តិសុខសង្គម (ប.ស.ស) មានការអត់ធ្មត់ខ្ពស់ចំពោះមតិរិះគន់ពីសាធារណជន ដើម្បីកែលម្អការផ្ដល់សេវាសាធារណៈដល់កម្មករនិយោជិកទាំងអស់ឱ្យបានកាន់តែប្រសើរ។ ការអំពាវនាវនេះ ធ្វើឡើងបន្ទាប់ពីបេឡាជាតិរបបសន្តិសុខសង្គម បានចេញលិខិតបំភ្លឺមួយទាក់ទងនឹងរឿងសុពលភាពនៃប័ណ្ណប.ស.ស ដោយស្ថាប័ននេះបានប្រើប្រាស់ពាក្យសម្ដីគ្រោតគ្រាតមួយចំនួន ចំពោះអ្នកដែលបានរិះគន់សេវាពេទ្យដែលផ្ដល់ឱ្យដោយ បេឡាជាតិរបបសន្តិសុខសង្គម និងអ្នកដែលបានផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មានថា ប័ណ្ណប.ស.ស មានសុពលភាពត្រឹមឆ្នាំ ២០១៨។
បេឡាជាតិរបបសន្តិសុខសង្គម នៃក្រសួងការងារ និងបណ្ដុះបណ្ដាលវិជ្ជាជីវៈ បានប្រើប្រាស់ពាក្យ “ជនអគតិ” សំដៅទៅលើបុគ្គលដែលនិយាយថា គ្រូពេទ្យឱ្យថ្នាំមិនល្អដល់កម្មករដែលប្រើប្រាស់ប័ណ្ណ ប.ស.ស សម្រាប់ព្យាបាលជំងឺ ខុសពីអ្នកបង់លុយដទៃទៀត។ ស្ថាប័ននេះក៏បានហៅអ្នកដែលផ្សព្វផ្សាយថា ប័ណ្ណ ប.ស.សសម្រាប់ព្យាបាលជំងឺរបស់កម្មករ នឹងលែងមានសុពលភាពក្រោយឆ្នាំ ២០១៨ ថាជា “ជនអគតិ” ផងដែរ។
នៅក្នុងសេចក្តីបំភ្លឺកាលពីថ្ងៃទី១០ មិថុនា បេឡាជាតិរបបសន្តិសុខសង្គមអះអាងថា ប័ណ្ណប.ស.ស ដែលត្រូវបានផ្តល់ជូនដល់កម្មករ-កម្មការិនីនោះ អាចប្រើប្រាស់បានរហូត មិនមានកំណត់សុពលភាពប្រើប្រាស់នោះទេ។ ស្ថាប័នដដែលបញ្ជាក់ទៀតថា កម្មករ-កម្មការិនីដែលត្រូវទទួលបានការព្យាបាលឥត់បង់ប្រាក់តាមរយៈការប្រើប័ណ្ណប.ស.ស នោះ ក៏ត្រូវទទួលបានគុណភាពនៃការព្យាបាល និងទទួលបានឱសថ ដូចអតិថិជនដែលបង់លុយដែរ នៅគ្រប់មន្ទីរពេទ្យដៃគូរបស់ ប.ស.ស ដោយមិនមានការរើសអើងឡើយ។ ស្ថាប័នដដែលនេះក៏បានអំពាវនាវដល់សាធារណជន និងកម្មករ-កម្មការិនី ឱ្យរាយការណ៍ទៅសមត្ថកិច្ចក្នុងករណីមានជនណាដែលឃោសនាអំពីបញ្ហាទាំងនេះ ដើម្បីឱ្យអាជ្ញាធរពាក់ព័ន្ធអនុវត្តច្បាប់ទៅលើជនប្រព្រឹត្ត។
ការលើកឡើងរបស់បេឡាជាតិរបបសន្តិសុខសង្គមនេះ មិនទទួលបានការស្វាគមន៍ពីសហជីពឯករាជ្យឡើយ។
ប្រធានសហភាពការងារកម្ពុជា លោក អាត់ ធន់ ថ្លែងថា បេឡាជាតិរបបសន្តិសុខសង្គមគួរមានភាពទន់ភ្លន់ជាងនេះក្នុងការតបតនឹងការលើកឡើង ឬព័ត៌មានពីគ្រប់មជ្ឈដ្ឋាន ដោយសារតែខ្លួនគឺជាស្ថាប័នផ្តល់សេវាសាធារណៈដល់កម្មករ ហើយទទួលបានថវិកាពីកម្មករ និងក្រុមហ៊ុន។ លោកថាព័ត៌មានខ្លះ ជារឿងមិនពិត ដែលបេឡាជាតិរបបសន្តិសុខសង្គមគ្រាន់តែបំភ្លឺ ឬណែនាំដល់បុគ្គលនោះ ជាការគ្រប់គ្រាន់ មិនគួរជាការប្ដឹងផ្ដល់ ឬជាការប្រើភាសាគ្រោតគ្រាតដែលបង្ហាញពីកំហឹងរបស់ខ្លួនឡើយ។ លោកបន្ថែមថា មានមតិខ្លះ ក៏ជាព័ត៌មានពិតដែរ ដូច្នេះបេឡាជាតិរបបសន្តិសុខសង្គមត្រូវយកព័ត៌មានទាំងនោះទៅពិចារណា និងកែលម្អឱ្យបានប្រសើរឡើងនូវសេវាផ្សេងៗដែលខ្លួនផ្ដល់ឱ្យកម្មករ៖ «យើងឃើញលិខិតលើកទីមួយ រកប្តឹង ដល់ពេលលើកទីពីរ មានប្រើពាក្យខឹងទៅលើអ្នករិះគន់។ ខ្ញុំគិតថា យើងអាចមានសិទ្ធិធ្វើបែបនេះ ប៉ុន្តែក្នុងនាម ប.ស.ស ត្រូវតែទន់ភ្លន់ជាងនេះបន្តិច ដោយសារយើងជាអ្នកបម្រើសេវាសាធារណៈ ហើយយើងទទួលលុយពីកម្មករ និងទទួលលុយពីក្រុមហ៊ុន ដើម្បីផ្ដល់សេវា អ៊ីចឹងបញ្ហារិះគន់ផ្សេងៗ គួរតែរកពេលជជែកដោះស្រាយឱ្យបានធូរស្រាលវិញទៅ ព្រោះសេវាដែលរៀបចំនេះ គឺដើម្បីប្រជាពលរដ្ឋទូទៅ។ វាចៀសមិនផុតពីមានអ្នករិះគន់ទេ និងការលើកឡើងនានា។ បើមានអ្នកនិយាយមិនពិតនោះ អាចណែនាំគាត់ទៅ ឬដោះស្រាយជាលក្ខណៈវិជ្ជមានវិញ ខ្ញុំគិតថា ទើបជារឿងប្រសើរ»។
កាលពីពេលថ្មីៗនេះ បេឡាជាតិរបបសន្តិសុខសង្គមក៏បានព្រមានប្រើប្រាស់តុលាការដើម្បីចាត់ការអតីតប្រធានសមាគមគ្រូបង្រៀនកម្ពុជាឯករាជ្យ និងជាប្រធានសហភាពសហជីពកម្ពុជា លោក រ៉ុង ឈុន ផងដែរ ក្រោយពេលលោកបានរិះគន់ថា ស្ថាប័ននេះគេចវេះមិនទទួលខុសត្រូវចំពោះកម្មករនិយោជិក ដែលមានបញ្ហាសុខភាពនៅកន្លែងការងារ តាមរយៈសេចក្ដីជូនដំណឹងមួយច្បាប់កាលពីខែឧសភាកន្លងទៅ។
អតីតសមាជិក គ.ជ.ប រូបនេះ បានសម្ដែងការហួសចិត្តនឹងការគំរាមប្ដឹងរូបលោក ព្រោះអ្វីដែលលោកបានលើកឡើងនោះ គឺដើម្បីតែប្រយោជន៍កម្មករប៉ុណ្ណោះ ដោយសារលោកយល់ឃើញថា កម្មករនឹងបាត់បង់ប្រយោជន៍សំខាន់ៗមួយចំនួន ក្នុងករណីពួកគាត់មានបញ្ហាសុខភាពបណ្ដាលមកពីគ្រោះថ្នាក់ការងារ ហើយត្រូវបានបេឡាជាតិរបបសន្តិសុខសង្គមចាត់ទុកថា ជាបញ្ហាសុខភាពផ្ទាល់ខ្លួននោះ៖ «យើងហាក់បីដូចជាអស់សំណើច ហើយមិនដឹងថា នឹងត្រូវនិយាយបែបម៉េច។ ក្នុងសង្គមមួយដែលយើងហៅថា ជាសង្គមប្រជាធិបតេយ្យ មានសេរីភាព ប៉ុន្តែនៅពេលគ្រាន់តែលើកឡើងសម្ដែងការការពារផលប្រយោជន៍កម្មករ បែរជាហាឡើងរកតែប្ដឹង»។
ប្រធានសហភាពការងារកម្ពុជា លោក អាត់ ធន់ អះអាងថា សហជីពរបស់ពួកលោកទទួលបានពាក្យបណ្តឹងជាច្រើនពីក្រុមកម្មករអំពីការមិនយកចិត្តទុកដាក់ និងរើសអើងពីសំណាក់ក្រុមគ្រូពេទ្យមួយចំនួននៅពេលពួកគាត់ទៅទទួលយករបបថែទាំសុខភាព ដោយប្រើប្រាស់ប័ណ្ណប.ស.ស។ លោកថា បញ្ហានេះកើតមានជាច្រើនករណី ដោយសារគ្រូពេទ្យមួយចំនួនមានទម្លាប់ព្យាបាលដោយទទួលបានកម្រៃ ហេតុដូចនេះពួកគេហាក់មិនសូវរវីរវល់នឹងការព្យាបាលកម្មករដែលមានប័ណ្ណប.ស.ស ឡើយ ព្រោះជាសេវាដែលគ្រូពេទ្យទាំងនោះមិនទទួលបានកម្រៃ៖ «រឿងដែលគេថាឱ្យថ្នាំមិនដូចគ្នា ឬក៏គេឱ្យសុពលភាពប័ណ្ណតែមួយឆ្នាំដូច ប.ស.ស បានលើកឡើងនោះ គឺយើងមិនបានជួបប្រទះនោះទេ។ រាល់ពេលមានពាក្យបណ្ដឹង យើងតែងតែឱ្យទាក់ទងភ្នាក់ងារនៅក្នុងមន្ទីរពេទ្យហ្នឹង ឬក៏យើងដាក់ទៅ ប.ស.ស ដើម្បីឱ្យមានការកែតម្រូវ។ សេវាពេទ្យនេះ មានការកែតម្រូវជាហូរហែរហើយដែរ។ សមាជិកខ្ញុំមានអ្នកប្ដឹងមកជាច្រើន អំពីការមិនពេញចិត្តសេវាហ្នឹង ដោយសារតែពេទ្យយឺតយ៉ាវ មើលទៅហាក់ដូចជាមិនសូវយកចិត្តទុកដាក់លើពួកគាត់»។
មេដឹកនាំសហជីពរូបនេះ យល់ឃើញថា មានតែក្រសួងសុខាភិបាលប៉ុណ្ណោះដែលអាចធ្វើឱ្យរបបថែទាំសុខភាពរបស់បេឡាជាតិរបបសន្តិសុខសង្គមនេះ មានភាពល្អប្រសើរ តាមរយៈការពង្រឹងក្រមសីលធម៌របស់គ្រូពេទ្យ និងការកំណត់តម្លៃសេវាសុខាភិបាលឱ្យបានច្បាស់លាស់៖ «ទំហំមនុស្សទៅកាន់តែធំ ដល់ពេលអ៊ីចឹងបណ្ដឹងក៏មានច្រើនដែរ ដូច្នេះខ្ញុំគិតថា បញ្ហានេះនឹងមិនទាន់អាចដោះស្រាយបានទេ។ អ្វីដែលខ្ញុំគិត ដើម្បីកែទម្រង់បាន គឺមានតែក្រសួងសុខាភិបាលហ្នឹងឯង គ្មានអ្នកណាផ្សេងឡើយ។ ទីមួយគឺឱ្យគ្រូពេទ្យធ្វើតាមក្រមសីលធម៌ អត់មានអីណាមើលមុខ ឬគិតពីលុយនោះទេ បើមានអ្នកជំងឺ ដាច់ខាតត្រូវតែព្យាបាល។ ទីពីរសេវាកម្មរបស់រដ្ឋត្រូវកំណត់ឱ្យបានច្បាស់លាស់ ឱ្យបានលឿន ហើយនិងឥរិយាបថរបស់គ្រូពេទ្យឱ្យមានសីលធម៌ល្អ។ ធ្វើបានតែប៉ុណ្ណឹងទៅ វាចប់បាត់ហើយ មិនមានបញ្ហាអ្វីនោះទេ»។
របបថែទាំសុខភាពរបស់ប.ស.ស ត្រូវបានអនុវត្តនៅចុងឆ្នាំ២០១៧ កន្លងទៅ ដោយមានកម្មករប្រើប្រាស់របបនេះប្រហែលពី ៦០ ទៅ ៧០ ម៉ឺននាក់។ លោក អាត់ ធន់ ដែលជាសមាជិកក្រុមប្រឹក្សាភិបាលនៃប.ស.សតំណាងឱ្យភាគីកម្មករ បញ្ជាក់ថា មកទល់នឹងពេលនេះ កម្មករដែលជាសមាជិកប.ស.សដែលកំពុងប្រើប្រាស់របបថែទាំងសុខភាពនេះ បានកើនឡើងដល់ជាង ១លាននាក់ហើយ ខណៈមូលដ្ឋានសុខាភិបាលដែលបានចុះកិច្ចព្រមព្រៀងជាមួយប.ស.ស មានចំនួនជាង ១០០កន្លែង៕
កំណត់ចំណាំចំពោះអ្នកបញ្ចូលមតិនៅក្នុងអត្ថបទនេះ៖ ដើម្បីរក្សាសេចក្ដីថ្លៃថ្នូរ យើងខ្ញុំនឹងផ្សាយតែមតិណា ដែលមិនជេរប្រមាថដល់អ្នកដទៃប៉ុណ្ណោះ។
From ព័ត៌មានថ្មីៗ | RFA
via_IFTTT
0 Comments